Gå videre til hovedindholdet

Fuldenvej

"Task force Fuldenvej".

Vuggestuen - og Børnehaven Smilehullet skal fusioneres til en integreret institution. Processen har været langtid undervejs, men nu køre det.

Fusionen har været udskudt flere gange, men fra december 2017 begyndte "Task force Fuldenvej", en styregruppe bestående af en projektleder fra Børn og Unge - Aarhus kommune, en arkitekt udvalgt af Aarhus kommune, dagtilbudslederen i Beder, pædagogisk leder fra Smilehullet, en forældrerepræsentant fra Vuggestuen Smilehullet og AMR'erne fra vuggestuen og børnehaven.

Vi begyndte med, at klarlægge vores ønsker og drømme til en nybygget institution. Fik i løbet af foråret 2018 konkretiseret, hvordan og hvad vi ønsker vores nye institution skal indeholde og udformes. Arkitekten fik lavet de første arkitekttegninger og processen kom endelig i gang.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Tapet 3

Der skal selvfølgelig også være tapet andre steder i huset, man kan aldrig få nok tapet. Det oplagte sted er toilettet, derfor bliver personaletoilettet på 1.sal indrettet som et bibliotek.

Læringsrum

Hvordan bliver det gode læringsmiljø skabt?  De fysiske rammer er et af de tre parametere, der skal være til stede for at få skabt et godt læringsrum. Det gælder iforbindelse med indretningen af en ny institution og selvfølgelig også i eksisterende institutioner. Meritpædagog holdet 2018 på VIA, har været i vores 7 ugers praktik. Derfor dilemmaer og tanker fra henholdvis et ungdomscenter og en vuggestue, omkring læringsmiljøer. Fysisk rum I ungdomsentreret, havde de unge borgere ingen indflydelse i den ætestiske udsmykning da stedet brugt en indretningsaktitekt. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? I vuggetuen er det det pædagogiskepersonale der står for indretningen, men børnene bidrager til udsmykningen. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? Organisering  Organisering af dagligdagen i vuggestuen var struktureret. Særligt i tidsrummet, hvor personalet havde spisepause, var strukturen ikke til gav for børnene efter som de sad i fællesrummet og skulle spise i et "ka...