Hvordan bliver det gode læringsmiljø skabt? De fysiske rammer er et af de tre parametere, der skal være til stede for at få skabt et godt læringsrum. Det gælder iforbindelse med indretningen af en ny institution og selvfølgelig også i eksisterende institutioner. Meritpædagog holdet 2018 på VIA, har været i vores 7 ugers praktik. Derfor dilemmaer og tanker fra henholdvis et ungdomscenter og en vuggestue, omkring læringsmiljøer. Fysisk rum I ungdomsentreret, havde de unge borgere ingen indflydelse i den ætestiske udsmykning da stedet brugt en indretningsaktitekt. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? I vuggetuen er det det pædagogiskepersonale der står for indretningen, men børnene bidrager til udsmykningen. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? Organisering Organisering af dagligdagen i vuggestuen var struktureret. Særligt i tidsrummet, hvor personalet havde spisepause, var strukturen ikke til gav for børnene efter som de sad i fællesrummet og skulle spise i et "ka...

Kommentarer
Send en kommentar