Gå videre til hovedindholdet

Hvem er jeg


Jeg har i flere år arbejdet i Beder dagtilbud. Primært som pædagogmedhjælper i Børnehaven Smilehullet og som IT-support / IT-Gitte i alle 6 afdelinger og for dagtilbudsleder Lotte Rekly.
Se hjemmesiden for Børnehaven Smilehullet.

Er uddannet cand. oecon. fra Aarhus universitet i 1995. Valgte efter få år, at blive "hjemmegående" fordi kombinationen, af lange arbejdstider og små børn ikke fungerede, for familien.

I 2001 begyndte jeg som vikar, i det der nu er Vuggestuen Smilehullet og Børnehaven Smilehullet. Har igennem årene, oftest været tilknyttet storbørnsgruppen, eller børn med specielle behov. Dette har været meget sjovt og til tider udfordrende.
Igennem årene, er jeg blevet BørneIntra superbruger, en IT platform for forældre og personale i Aarhus Kommunes dagtilbud, samt tilhørende hjemmesider. Samtidig har jeg også været på flere kurser, inden for pædagogisk IT. Dette har derfor resulteret i, at jeg ved mit arbejde i alle 6 afdelinger i Beder som IT-support, har fået kendskab til mange forskellige pædagogiske indgangsvinkler.

Derudover er jeg også AMR i Børnehaven Smilehullet og i denne egenskab blevet en del af "Task force Fuldenvej". En gruppe der er samlet, i forbindelse men fusionen af Vuggestuen - og Børnehaven Smilehullet, som skal designe den perfekte integreret institution, ud fra de givne muligheder.

OG VI GØR DET, følg med og se hvordan.

Gitte L. Andersen

Kommentarer

  1. Det er en rigtig flot og faglig præsentation Gitte. Jeg glæder mig til at høre meget mere om dine erfaringer og få diskuteret en masse om IKT :-)
    mvh Mette

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Tapet 3

Der skal selvfølgelig også være tapet andre steder i huset, man kan aldrig få nok tapet. Det oplagte sted er toilettet, derfor bliver personaletoilettet på 1.sal indrettet som et bibliotek.

Læringsrum

Hvordan bliver det gode læringsmiljø skabt?  De fysiske rammer er et af de tre parametere, der skal være til stede for at få skabt et godt læringsrum. Det gælder iforbindelse med indretningen af en ny institution og selvfølgelig også i eksisterende institutioner. Meritpædagog holdet 2018 på VIA, har været i vores 7 ugers praktik. Derfor dilemmaer og tanker fra henholdvis et ungdomscenter og en vuggestue, omkring læringsmiljøer. Fysisk rum I ungdomsentreret, havde de unge borgere ingen indflydelse i den ætestiske udsmykning da stedet brugt en indretningsaktitekt. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? I vuggetuen er det det pædagogiskepersonale der står for indretningen, men børnene bidrager til udsmykningen. Hvordan påvirker det læringsmiljøet? Organisering  Organisering af dagligdagen i vuggestuen var struktureret. Særligt i tidsrummet, hvor personalet havde spisepause, var strukturen ikke til gav for børnene efter som de sad i fællesrummet og skulle spise i et "ka...

Fuldenvej

"Task force Fuldenvej". Vuggestuen - og Børnehaven Smilehullet skal fusioneres til en integreret institution. Processen har været langtid undervejs, men nu køre det. Fusionen har været udskudt flere gange, men fra december 2017 begyndte "Task force Fuldenvej", en styregruppe bestående af en projektleder fra Børn og Unge - Aarhus kommune, en arkitekt udvalgt af Aarhus kommune, dagtilbudslederen i Beder, pædagogisk leder fra Smilehullet, en forældrerepræsentant fra Vuggestuen Smilehullet og AMR'erne fra vuggestuen og børnehaven. Vi begyndte med, at klarlægge vores ønsker og drømme til en nybygget institution. Fik i løbet af foråret 2018 konkretiseret, hvordan og hvad vi ønsker vores nye institution skal indeholde og udformes. Arkitekten fik lavet de første arkitekttegninger og processen kom endelig i gang.